Ervaringen van Remi en Annie Matthijs-Magriet met Woningen Blavier – Bonheiden

Op een maandagavond in augustus hebben we een afspraak met Remi en Annie Matthijs-Magriet in hun nieuwe sleutel-op-de-deur woning in Bonheiden. In mei verhuisden ze naar hun nieuwe stekje, dat ze bouwden in wat vroeger de tuin van hun bestaande woning was. Ze vergeleken de prijs voor de renovatie van hun huis met de prijs voor een nieuwbouw, en besloten om voor de nieuwbouw te gaan.

Remi Matthys: We hadden beslist om eens te kijken wat er op de markt is qua nieuwbouw. Ze zijn we op Woningen Blavier en enkele anderen gebotst. Robert, van Woningen Blavier contacteerde me als eerste. We hebben een afspraak met hem gemaakt en hij heeft ons plannetjes en een meetstaat bezorgd. We hebben ook contact gehad met enkele anderen, maar die bleken een stuk duurder te zijn voor wat je kreeg…

Het was dus de prijs en het contact met Robert dat u heeft overtuigd?

Remi Matthys: Het contact met Robert eigenlijk. Hij was altijd heel correct: een afspraak was een afspraak. Kon hij het toch niet halen, dan belde hij. Dat is echt heel goed verlopen, ik heb echt goede herinneringen aan die mens.

Bracht Robert u ook in contact met de architect?

Annie Magriet: Ja, maar daar zijn we wat minder tevreden over. Ze werkten met 2 samen. De contacten met onze architect, die onze plannen tekenden verliepen niet zo goed. Met zijn medewerker, die de werfopvolging deed, verliep het dan weer wel heel vlot. 

En de opvolging van de werken en het contact met jullie werfleider, Christiaan?

Remi Matthys: Dat was een heel goed contact, en nochtans moet het voor mij allemaal goed zijn. Ik ga niet zeggen dat ik een echte muggenzifter ben, maar toch… Ik ben hier elke dag geweest, en alles was perfect. Vanaf de 1ste dag, toen ze de grondwerken zijn komen uitvoeren was ik erbij, en het klikte. Het klikte eigenlijk met alle aannemers. Alleen met de loodgieter hebben we wat problemen gehad op het gebied van termijn en communicatie.

Voor de rest was de communicatie heel goed: met de elektricien (dat was trouwens een hele goede), de vloerder, de bezetter, Weldimo… allemaal heel goed.

De woning werd ondertussen opgeleverd. Hoe verlopen de contacten met Karen van onze dienst na verkoop?

Annie Matthys: Er moet nog één ding in orde gemaakt worden, de arduin rond de voordeur. Maar het contact verloopt heel vlot. Karen belt ons elke week 🙂

We hadden al gehoord: “let op…”, en “Blavier”… Maar je hebt een contract hè!

Remi Matthys: In ieder geval, de problemen die we gehad hebben, zijn altijd snel en goed opgelost geweest. En Christiaan, die kan je altijd bereiken, en als hij in vergadering was, belde hij terug. Ook op zaterdag en zondag. 

Zo hebben we een probleem gehad toen we net in onze woning woonden. De mannen van de Pidpa (watermaatschappij Antwerpen) hadden blijkbaar de verluchting van de kelder aangesloten op de riool, daar kan Blavier dus niet aan doen hè. Maar in eerste instantie belde ik naar Christiaan. Het was op een avond, om half 11, en die nam zijn telefoon nog op! Hij heeft de aannemer dan nog gebeld, en die heeft mij nog teruggebeld. En zaterdagmorgen om 9u stond de aannemer, Joerie, hier!