Blavier: vakwerk, ervaring en vertrouwen

Na de overname in 2007 koos Blavier voor een nieuwe strategie, gericht op hoge servicekwaliteit en maximale klantentevredenheid. Blavier werd opgericht in 1994. Dankzij haar aantrekkelijke prijzen kende de onderneming een mooi commercieel succes. Ze breidde zich snel uit over heel Wallonië en maakte voor vele bouwers de droom van een eigen woning waar.

Jammer genoeg werd de firma ook slachtoffer van haar eigen succes en verwierf ze soms een wankele reputatie (supplementen, gebreken, vertragingen, enz.). In december 2007 gaf Louis Amory de aanzet tot het herstel van de onderneming. Hij lanceerde een diepgaand globaal verbeteringsplan: respect voor het budget van de klant, beter uitgewerkt bestek, bouwkwaliteit, … “Ik leidde het bedrijf van jeugd naar volwassenheid. Het sterkste punt – de onklopbare prijs-kwaliteitverhouding – bleef behouden, maar ik voegde er discipline, belangrijke technische verbeteringen en een perfecte commerciële ethiek aan toe.”

De transformatie vergde tijd, want het hele DNA moest veranderen. Vandaag wordt de firma erkend als een van de beste in het land: hoge kwaliteit, goede prijs-kwaliteitverhouding en uitstekende klantenservice. Blavier is 100% in handen van Louis Amory en Stéphane Schifflers, zonder enige link met andere bedrijven in de sector.

MISSIE EN WAARDEN

Blavier biedt huizen van hoge kwaliteit tegen een concurrentiële prijs, maar wil dat ook het bouwproces zelf een fantastische herinnering blijft voor de klant. De sleutel-op-de-deur-formule is goed voor 85% van de omzet. In België kunnen 9 kijkwoningen worden bezocht: https://www.blavier.be/nl/kijkwoning/

Klantgerichtheid, betrouwbaarheid, vertrouwen, rechtlijnigheid, teamwork en competitiviteit vormen de grondslag van alles wat we doen”, zegt Louis Amory. Het is makkelijk om klanten te lokken met een aantrekkelijke prijs en het niet te hebben over de onvermijdelijke supplementen… “Bij Blavier zijn we eerlijk van bij het eerste gesprek. Wij zijn niet duurder. Integendeel, bij gelijke kwaliteit zijn we goedkoper. We verbergen niets en houden ons woord.”

Het zorgvuldig geselecteerde personeel steekt al zijn competentie, beschikbaarheid, professionalisme en passie in elk project. De medewerkers, vertegenwoordigers, partners en onderaannemers engageren zich via een charter waarin ze niet alleen materialen en een uitvoering van topkwaliteit garanderen, maar ook het streven naar de tevredenheid van de klant.

“Sinds ik de firma heb overgenomen, heb ik onze klanten altijd centraal gesteld. Een tevreden klant is meer waard dan alle publiciteit en promoties ter wereld. En nu, dat durf ik zeggen, zijn zowat al onze klanten tevreden, zeer tevreden of in de wolken. Al mijn medewerkers gaan ervoor en samen maken we het waar. Uw tevredenheid maakt echt het verschil”, vertelt Afgevaardigd bestuurder Louis Amory.

“In 2014 hebben we trouwens de functie ‘Client Satisfaction Coordinator’ gecreëerd: een persoon die zich volledig wijdt aan ons klantentevredenheidsprogramma, aldus nog Amory. Hij superviseert de tevredenheidsenquêtes, analyseert de resultaten en bedenkt manieren om die te verbeteren. Hij onderzoekt elke klacht, bespreekt de situatie indien nodig met de klant en zoekt oplossingen om eventuele problemen op te lossen. Als ombudsman rapporteert hij rechtstreeks aan de Algemeen directeur.

 

SudPresse – Inside – Mars 2017