De rol van de dienst na verkoop bij Blavier

14 November 2019 -

Bij de bouw van een huis komt zoveel kijken dat de hulp van experts en professionals geen overbodige luxe is. Daarom doet Blavier bij de bouw van jouw sleutel-op-de-deurwoning een beroep op experts uit verschillende vakgebieden om je te ondersteunen tijdens het volledige bouwproces. Of je nu overweegt om een sleutel-op-de-deurwoning te bouwen of je er al een gebouwd hebt, Blavier staat steeds voor je klaar om een antwoord te bieden op al je vragen. Om je een zicht te geven op alle experts die betrokken zijn bij de verschillende bouwfases, schreven we een reeks artikelen die hier dieper op ingaan. In dit artikel ontdek je wat de rol van de dienst na verkoop is!

Een sleutel-op-de-deurwoning, dat is ook een goede dienst na verkoop!

Het is niet omdat je sleutel-op-de-deurwoning afgeleverd is, dat het werk van Blavier erop zit. Eenmaal de werfleider de sleutel overhandigd heeft, kun je als eigenaar namelijk nog steeds terecht bij Blavier met al je vragen over je nieuwe woning. Hoewel je bij een dienst na verkoop misschien eerder denkt aan bedrijven die consumptiegoederen zoals huishoudtoestellen en elektrische apparaten verkopen, is ook een huis een consumptiegoed. Daarom verleent Blavier bijstand aan haar klanten na de levering.

Waarvoor kun je terecht bij de dienst na verkoop van Blavier?

Net zoals bij andere producten kunnen er bij een huis productiefouten – of eerder constructiefouten – optreden. De dienst na verkoop van Blavier is er dan ook voor problemen die zich voordoen tijdens de voorlopige oplevering van het pand. Daarbij doe je meteen na de oplevering een controle van het gebouw met de werfleider en de architect. De definitieve oplevering van het huis volgt dan een jaar later. Gedurende dat jaar en de negen daaropvolgende jaren kun je problemen steeds melden bij de dienst na verkoop. In totaal heb je dus een maximale kwaliteitsgarantie van tien jaar.

Wat is de tienjarige aansprakelijkheid?

De maximale kwaliteitsgarantie van tien jaar wordt ook wel de tienjarige aansprakelijkheid genoemd. Dit houdt in dat de architect en de ondernemer – in dit geval Blavier – allebei verantwoordelijk zijn voor elk gebrek aan de bodem of het huis dat de stevigheid van het gebouw in gevaar zou kunnen brengen. Gebreken die puur esthetisch zijn, vallen dus niet onder deze garantie. Als er zich grote problemen voordoen, kunnen klanten wel steeds rekenen op de dienst na verkoop van Blavier.

Is de dienst na verkoop de enige garantie van Blavier?

Naast een vast aanspreekpunt na afloop van de bouwwerken aan je sleutel-op-de-deurwoning, biedt Blavier tal van andere garanties. Bovendien worden bepaalde zaken zoals prijs, uitvoertermijn en eventuele schadevergoedingen ook wettelijk vastgelegd in de wet Breyne. Op die manier ben jij als klant steeds op de beste manier beschermd.

Heb je interesse in een sleutel-op-de-deurbouwproject? Of wil je meer weten over de dienst na verkoop van Blavier? Aarzel dan niet om je vragen te stellen aan onze medewerkers!

Delen